Pildistamisest

Mu blogi ikka täitsa elab, kuigi vaadates siin ringi, siis jääb küll teine tunne. Olukord on lihtsalt selline, et lauaarvutis puudub mul internett ja läbi telefoni ikka blogi ei kirjuta.

Aga… mis mind siis kirjutama ajendas? Ma ise jälgin nii mõndagi blogi, aga põhiline, mida ma viimasel ajal ikka ja jälle lahti klikin on Malluka blogi. Ja miks? Ma lihtsalt loen ja muigan ja tihti ka naeran südamest nende juttude peale, mis seal on. Eks ikka selle pärast, et huumorit teeb ta väga minu maitsele. Ja mulle meeldib, kui inimene on irooniliselt aus.

Igal juhul, ma juba ootasin seda postitust, mis räägib pildistajatest, kes on turusolkijad. Ja lugemise käigus meenus mulle endale üks suvine intsident, mis minu endaga juhtus. Nüüd ongi hea võimalus veelkord blogis ära märkida, et mina ei ole fotograaf. Miks ma siis pilti teen? Kunagi sai peegelkaamera ikkagi soetatud mõttega, et ennast looduses laadimas käia ja lapsest albumisse pilte teha, mida on ka 20 aasta pärast ilus vaadata. Enne seda olin ma endale juba teooria selgeks teinud ja teadsin täpselt mida ma ostma hakkan ja mis ma lõpuks saada tahan. Tänaseks teen ma pilti oma käsitööst, et toodet oleks lihtsam müüa. Aga paratamatult jõuab minuni ka inimesi, kes väga väga soovivad, et ma neid pildistan. Eks ma ikka tulen vastu ja nii olen ka mina mõnel korral aastas turusolkija.

Aga suvel juhtunud ebameeldivusest rääkides, siis läbi tuttava tuttava sattus mu postkast üks järjekordne kiri. Tuttav palus ise ka, et ma ikkagi teeks pilti ja nii ma oma jah sõna võõrale ütlesin. Etteruttavalt olgu öeldud, et pildistama me ei jõudnudki ja nüüd tagant järele on mul selle üle vaid hea meel. Võõrastele huvilistele annan ma alati enne teada, milliseid pilte ma teen ja et mina pildistan inimesi harva, et pilti teen ma ainult naturaalses valguses ja mingeid siselahendusi stuudios ma kindlasti ei paku. Sellest ka soodne hind, mis katab mu kütuse kulu ja piltide “töötlemisele” kulunud aja.

Kuna sooviks olid õues tehtud perepildid, siis esimene kokkulepitud aeg läks äikse ja vihma tõttu tühistamisele. Siis ei leidnud me kuidagi uut sobivat kuupäeva ja teine kokkulepitud aeg läks jälle ilma või millegi muu nahka. Aga nüüd, mitu kuud hiljem, kuuldes seljataga räägitut, siis ma sain kinnitust, et ma kindlasti ei hakka inimesi pildistama. Mul pole lihtsalt sellist närvi kuulata, et kõik on ilus ja tore, aga seljataga räägitakse, kuidas fotograaf ütles, et tal on nii kallis tehnika, siis ta sellega vihma kätte ei tule. Neid huvitavaid väiteid oli veel, mistõttu mul oli lausa kahju, et vana vestlus oli kuulujutu hetkeks juba kustutatud.

Tegelikult teen ma pilti iga ilmaga. Mina ja mu aparaat vihma, lund ja lörtsi ei karda. Pildid jäävadki palju lahedamad. Iseasi on aga see, kas soovijale meeldib, kui tema meik perepiltidel laiali jookseb või soeng paduvihmas ära vajub. Kui mina fotograafile lähen, siis ma oleksin küll väga pettunud, kui nii juhtub. Sealt ka alati küsimus, kas me ikka vihmaga teeme?

untitled-1

Ma lõpetangi oma jutu veelkord sellega, et ma ei ole fotograaf. Ma teen pilti oma lõbuks ja tulen väga harva soovijatele vastu. Põhiliselt suunan ma oma energia ikkagi toodetele ja muule elutule.

PS! Pildil olev sõbranna ei puutu kuidagi antud loosse!

2 thoughts on “Pildistamisest

  1. Mina olen ka nn. turusolkija ja ausalt öeldes pani su postitus selle rohkem mõtlema ja ytlen vist ära äsja tulnud pakkumise. Kui ma ise tunnen, et võibolla ei suuda 100% rahuldavat tulemust mõlemale poolele anda, siis on targem loobuda. Aga su pildid on võrratud! Mul on veel palju õppida…

    • Aitäh! Mina ise usaldan tavaliselt oma sisetunnet ja tunnistan, et kui ikka see õige tunne kohe esimest kirja saades puudub, siis vastangi eitavalt.
      Aga kokkuvõttes ma jagan ikkagi nende arvamust, kes ütlevad, et nn. turusolkija päris fotograafilt tööd ära võtta ei saa.

Lisa kommentaar

