Väljakutse märtsis

ErikOrgu

Hoopis teist laadi väljakutsed! Tervislik ja fotoinspiratsiooni allikas!

Sellest on täpselt aasta ja üks kuu, kui ma esimest korda endale Erik Orgu toitumiskava tellisin. Tol korral nägi menüü välja isuäratav, aga motivatsiooni ei olnud. , sest 11 lisakilo mind kuidagi endast välja ei viinud. Olgem ausad, ega nädala tagused 20kg ka mitte! Aga peas siiski käis pidevalt see mõte, et prooviks… ei viitsi… prooviks… ei viitsi. Veebuari teises pooles sattusin rääkima ühe armsa sõbrannaga ja jutu käigus teatas ta, et tema jälgi Orgu kava järgi kaalu. Minus lõi ka pisike tuluke peas põlema, aga ei motiveerinud. Jõudsin talle seejärel külla ning tema pakutud toit oli imemaitsev, mida ma ju juba eelmisel aastal menüüle pilku heites tõdesin.  Nüüd sain proovida ka, aga minusugust laiska endiselt ei motiveerinud see toidu kaalumine ja 3x päevas söögi tegemine.

Möödusid veel mõned päevad ja kätte jõudis veebruari viimane reede, mil külas käis kaks sõbrannat. Mõlemad kurtsid oma mõne ülekilo üle, mida minuga võrreldes oli 4x vähem, ning selle peale pakkusin ma neile sama toitu, mida päevad varem olin saanud sõbranna juures. Selle peale tegi üks sõbrannadest mulle väljakutse, et lõpetame suhkru tarbimise! Aga kuna mina selleks hetkeks suhkrut juba 2 nädalat ei olnud tarbinud, siis see ei olnud piisav väljakutse, kuni ma taipasin, et mul on võimalus esitada ise väljakutse “orgutama” hakata, kuna toitu kiitsid kõik sööjad.

Mõeldud tehtud. Mõõtsime ja kaalusime end ära, tegime pildid ka (pilte ma siis välimusest ei avalda, kuna ma ei soovi blogi oma isikliku eluga otseselt seostada :) ) ja nüüd ei jäänud meil muud üle, kui pihta hakata. Alguskuupäevaks panime 1. märts ja väljakutse kestab kõigil koos märtsi viimase päevani. Registreerisin end jälle kasutajaks ning nädala menüü jõudis meieni.

Mina startisin siis veebruari viimasest laupäevast, kus hommikul kaaludes oli algkaaluks sama tulemus, mis eelmisel päeval suvalisel hetkel (84,4kg). Ja võtsimegi plaani, et veebruari lõpp läheb ümber harjumisele ning olemas olevat toitu keegi ära viskama ei hakka vaid valmistab viimased söögid ikka sellest. Uus poes käik aga on juba lähtuvalt märtsi väljakutsest. Lõime endale ühise toetamise grupi juhuks, kui keegi vajab julgustust, kus tuletame üksteisele meelde, et päevane kogus vett saaks joodud ning jagame pilte, mida hetkel sööme. Lisaks paneme kirja ka patud, mis ei ole menüüs ette nähtud, sest oleme ausad, ikka tahaks mõne kommi põske pista.

Kõige suuremaks proovikiviks on mulle olnud pidevalt vee joomine. 1-2 klaasi päevas on mulle olnud paras väljakutse, nüüd siis juua päevas 8 klaasi tundus ületamatu meeles pidada. Aga seoses sellega, et minule jäi kohustus kõigile hommikul meeldetuletus saata, et ta ikka alustaks oma päeva veega, on mul see 8 klaasi meeles püsinud. Lõunast saadab järgmine ja õhtul kolmas teate vee joomisest, kambas ikka kergem.

Veel kartsin ma väga kartulist ja piimast loobumist. Minu jaoks on see loobumine, kuna seda on menüüs väga vähe. Piimatooted jäävad kõrvale kogu langetusperioodi ajaks, aga kui ikkagi tarbin, läheb see menüü juurde kirja. Nisujahust ei ole me kodus väga midagi teinud, väga harva, seega see meie elu ei muuda, et pannkoogid teisest jahust on.

Täna, kui algusest on möödas nädal ja üks päev on tulemused minul juba silmaga näha. Ja hommikul kaalule astudes oli ees järgmine number: 80,2kg. (Olen teadlik, et selline kiirem kukkumine tuleb, aga lõpuks on ikka kokkuvõttes tulemus 1kg=1ndl). Kui mehel kaalu pakkuda lasin, pani ta mööda ning oh seda mehe rõõmu, kui nii palju väiksemat numbrit nägi. Menüü on mõjunud ka talle, kuna tema soovib keha rasvaprotsenti vähendada. Samuti söövad meil sama toitu ka lapsed mõningaste eranditega.

Aga sõbrannadega jagatu põhjal saan teha sellise kokkuvõtte. Toidukogused on meile harjumatult suured. Nagu pildilt näete, siis toit ei tähenda ainult rohelise söömist vaid ühepajatoit on ikka selline nagu ta on (sealiha, porgand, kaalikas, sibul…). Igapäevaselt on menüüs endiselt liha, kana, kala. Tarbime erinevadi puuvilju, juurde on tulnud hulk köögivilju, mida ma varem suu sissegi ei võtnud, värskeid salateid. Menüüs on pasta riisinuudlitest, mis maitseb pareminigi kui tavaline pasta. Ostukorv on väga “roheline”.

Mina tarbin päevas ära 2l vett ja päeva peale ei lähe mul kõht kordagi tühjaks ning vahepala (nt õun, banaan, pähklid vms) jääb üldse söömata. See ei kehti neil päevadel, kui ma lõunat söön tööl, siis on mul kõht 3h möödudes tühi ning vahepala on igati omal kohal. Sõbrannad tarbivad vett kuni 1l päevas ning nemad kurdavad, et tahaks ühte toidukorda veel juurde. Minu piima joomine lahenes iseenesest, mul lihtsalt ei mahu see kuhugi ära. Näksimise isu on nulli lähedane, kuigi ma ikka mõne kommi ja küpsise olen endale lubanud, pakki korraga enam ära ei söö, sest ei mahu. Nii et ei olegi mul suhkrusõltuvust nagu ma oma suurest cola joomisest arvasin. Samuti joon ma hommikul tassi kohvi vahukoorega, aga lugedes, et üha tassi kohvi kohta tuleks juua lisaks tass vett, siis ma vist loobun pigem kohvist, kuna ma ei kujuta ette, kuhu ma selle tassi vett veel panen. Energia tase on selle ajaga tõusnud ning oma magamisrütmi olen ka paika saanud. Õhtuti pole tegu “ei jaksa” väsimusega, vaid on tõepoolest uni. Nagu igal pool rõhutatakse, siis kaalu alandamisel 80% määrab toitumine ja vaid 20% trenn. Olen sellega nõus!

Head isu!

Lisa kommentaar

