Kuidas pildistada 7: Mis saab edasi peale klõpsu?

Mu viimane postitus ajendas mind kirja panema seda, kui kaua ma veedan peale pildistamas käimist veel aega arvuti taga. See on nii tavaline lause, et võta fotokas ka ikka kaasa ja tee mõned klõpsud või tule tee ikka sellest ja tollest asjast nüüd ka pilti, kui sul fotokas juba niikuinii kaasas on jne. Ma pean tunnistama, et ma pildistan ikka väga vähe selliseid “läbu” pilte, kuna ma tahan, et tulemus oleks minu enda jaoks korralik. Ükskõik, mida soovija arvab ja millega tema rahul on. Lisaks, ma ei viitsi suvalisi hetki klõpsida, kuna tänapäeval on igaühel telefon-tahvel-peegelkaamera olemas ja neid pilte kõlbab ükskõik milliste vahenditega jäädvustada. Ma isegi oma lastest ei tee peegelkaameraga niisama pilti.

Ühesõnaga algab palju ikkagi juba pildistamise hetkel. Selleks, et saada seda ühte õiget pilti, tuleb mul valmis pildistada 5 – 10 pilti olukorrast, sest ikka juhtub, kas endal käsi äkki väriseb või kaameraga fokusseerin valesti või sätib pildistatav oma juukseid või on silmad kinni ja veel sada muud võimalust. Siis proovid sama olukorda teise nurga alt ning ikka jälle 5 – 10 pilti, et välistada vale hetk.

Koju jõudes laen ma pildid arvutisse, see käib kähku. Minul on internetist allalaetud programm FastStone, mille abil saan ma pilte kohe vaadata. Tavalised arvutis olevad piltide vaatamise programmid mu faile ei ava. Esimese korraga kustutan ma ära kõik sellised pildid, mis on udused, silmad kinni, suud ebamääraselt lahti jne. Teise ringiga lähevad kustutamisele kõik kordused, mis alles jäid. Mõni lihtsalt on kadedaks ajavalt fotogeeniline, et suudab kõik 5 – 10 pilti olla ideaalne, erinevas poosis, naeratada… Selline kustutamine ise on juba tunnine töö, kui pilte on mälukaardi jagu (8GB ehk ca 400 tk). Peale seda jääb alles ca 40-50% piltidest. Siis hakkan ma igasse pilti juba ühekaupa panustama.

Fotode töötlemiseks on mul Photoshop Elements 8.0 ja lisaks väike plugin Camer Raw 5.5, mis avab minu esialgseid pildifaile. Selle plugina abil sätin ma paika valguse (pilves, päike, välk jne) ja arvestan seda, et jääksid soojad toonid. Reaalselt ülevalgustatud alad tõmban tagasi, alavalgustatud aladele annan juurde, et lõpptulemus oleks võimalikult hele. Kui pildil on rohkem värve, siis toon need veel rohkem esile. Lõikan, keeran. Selline kiire paari minutiline nokitsemine.

Seejärel avaneb pilt PSE`s ja seal teen ära teise poole tööst, mis on siis aeganõudvam. Vaatan üle nahavead (nahavead jms kaob üldjuhul juba ise, kui pilti heledamaks keerata k.a. näiteks armid ja sünnimärgid jms), silun, eemaldan pildilt kellegi kogemata kaadrisse sattunud käe, annan pildile teravust, võtan maha digimüra, salvestan. Aega kulub mul ühele pildile veel 10-15 minutit.

K&G12

See annab nüüd minu tutvusringkonnale veidi aimu, miks ma niisama pilti ei tee, sest isegi kui ma jätan töötlemise osa vahele PSE`s, siis sellest esimesest Camera Raw pluginast ma ei pääse kuidagi ning selle kiire paari minutilise nokitsemise ma pean ära tegema, et pilt oleks avatav .jpeg failina (sellisena, nagu Sa oled harjunud oma pilte arvutis nägema). See tähendab minu jaoks maksimaalselt 4-5 minutit ühe suvaklõpsu jaoks. Aga teate, kui pilt ise mulle emotsionaalselt midagi vastu ei anna, siis ma lihtsalt ei suuda end sundida.

Ma ei hakka laskuma siin sellesse teemasse, et töötlemata versus töödeldud pilt, kuna lõpptulemus sõltub ainult sellest, mis mulle endale meeldib. Enamasti saan ma juba kaamerast otse selle parempoolse pildi nii, et ma ei pea seal heleduse ja tumedusega enam mängima. Enamasti on see pilt kohe üle valgustatud, väga piiripealne. Ma pildistan nii, et nägu jääks pildil just selline juba pildistamise hetkel, nagu ma lõpuks seda reaalselt pildil näha tahan, ümbrusega ma ei arvesta. Ma ütlen nüüd valesti, aga nii on lugejale ehk kõige lihtsamini arusaadav, et mul on kaameras kõik seaded nullitud, seega pean ma pärast arvutis igale pildile eraldi ütlema, kas paistis päike või oli pilves, kas ma kasutasin välku või oli laes lamp, mis põles, kuna muidu on kõik pildid hallid ja tuhmid, külmades toonides. Nii nagu järgmiselt võrdluselt näha on. Pilt on tehtud pilves ilmaga, väga värvilisel alleel. Vasakul ma ei näe neid värve, mis reaalselt seal kohapeal olid. Piisas ainult, kui sisestasin pildile, et tegu oli pilves ilmaga ning pildile ilmusid tagasi kõik värvid.

Untitled-1

Pilte Inge-Maist leiab siit või siit.

Ehk mõistate nüüd ka paremini seda, miks päris fotograafi juures käies fotosid kohe kätte ei saa vaid tuleb paar nädalat oodata.

Lisa kommentaar

