Piltidest blogis

Viimane kord olin meeldivalt üllatunud, kui külastasin oma blogi statistika lehte ja vaatasin, millised numbrid on sinna ette kerinud ja mis ühel päeval siin toimub. Eriti hea meel on mul selle üle, et google`i otsingu läbi tuleb siia palju neid, kes otsivad midagi käsitöövallast või mõnda õpetust ja siis jõuavad pildistamiseni, sest väga pop teema on viimasel ajal just see, kuidas oma käsitööd üles pildistada. Seetõttu ongi paras aeg tuletada meelde nii Teile, kes Te igapäevaselt ei pildista, kui ka Teile (üllatus üllatus), kes Te seda teete. Kõik siin blogis olevad pildid on autoriõigustega kaitstud ning nende allalaadimine ja kasutamine ilma loata on keelatud. Ja see ei kehti mitte ainult siin, vaid see kehtib ükskõik millises blogis või muul leheküljel, sest reaalsuses laieneb see ka muudesse valdkondadesse.

Kõige esimene variant blogis olevate piltide, tekstide jm kasutamiseks on see, kui Sa kirjutad ja küsid minult meili teel, mille leiad kontaktide alt või FB`s, luba. Seda võimalust kasutavad tavaliselt need, kes tahavad pilti äriliselt või reklaamiks või tutvustuseks kasutada oma kodulehel. Nii jõudsid mu pildid näiteks siia albumisse.

Aga on ka teine võimalus, mida ma ise kasutan tihti ja mis on lubatud ning mida võib ka siin blogis rakendada. Sa laed pildi alla, kopeerid vms ning peale mujal avaldamist lisad juurde, kust Sa selle pildi said ehk viitad siia blogisse (kopeerid blogi lingi). Nii on jõudnud mu pildid ka mujale lehekülgedele, näiteks siia. Lisaks – inimene, kes on mu pilte allalaadinud ja neid võõrastega jaganud tunnustab minu tööd ning viitab uudistajad omakorda minu blogisse. Igati teretulnud nähtus ja teeb meele heaks. Tänu sellistele kenadele inimestele mu statistika leht õitsebki, hoolimata sellest, kui väheaktiivne ma sellel aastal siin olnud olen.

Sama jutt kehtib ka nende piltide kohta, mis on tehtud inimestest meie ümber. Mina olen küsinud neilt luba, kas ma tohin pilte oma blogisse panna. Kui ma selle loa olen saanud, siis ma seda võimalust tihtipeale ka kasutan. Kui pildil on keegi kolmas veel, siis kasutan ma ainult selliseid pilte, et ta ei oleks seal äratuntav. Aga kui ikka suur soov on avaldada pilti, kus kolmas inimene kaamerasse naeratab, siis ma tahan kindel olla, et talle see sobib. Kui ma olen üritust pildistanud, siis kõik selle ürituse pildid on pärast vabas kasutuses korraldaja käes, kes pilti palus teha. Kõik, kes jäid pildile saavad neid tema käest ja kasutada neid isiklikul otstarbel. Aga sellega on üks aga. Kui keegi kolmas soovib neid kasutada enda reklaamimiseks või soovid saata pildi mõnele konkursile, kus võidab see, kellel on rohkem sõpru, vms, siis pead Sa selleks luba küsima minult või ükskõik kellelt teiselt, kes on selle pildi pildistanud, sest Sul puuduvad sellele pildile vastavad õigused.  Kui Sa laed kellegi teise tehtud pildi oma kodulehele, et ennast või oma tegevust reklaamida, pead Sa küsima luba või viitama pildi autorile. Sa ju soovid selle teoga ise tulu saada? Niisamuti on minu blogil eesmärk jõuda rohkemate inimesteni. Kui Sa pead pildist niipalju lugu, et end sellega reklaamida, siis pea minust ka. Aitäh!

Varia-(26)

Lisa kommentaar

