Kuidas pildistada 1

Peale minu viimast postitust saabus mulle FB`sse kiri, kus uuriti, kuidas ja millega on pildistatud mu viimastes postitustes olevad pildid. Sain ka soovituse, et äkki ma paneks oma vastuse kirja hoopis blogisse. Ma olen ammu juba sellele mõelnud, aga ikka on jäänud asi selle taha, et ma ühest küljest tahaks olla oma jutuga täpne ja kasutada vastavat sõnavara, teisest küljest jällegi tahaks just selle kõik kirja panna väga lihtsalt ja arusaadavalt, et ei tekiks seda käega löömist, kuna jutt on keeruline ja tehniline. Igal juhul olen ma nüüd sellele mõelnud ja otsustasin, et ma ei pretendeeri tehniliselt täpsele jutule, kuna seda leiab nii kaamera kasutusjuhendidest kui ka raamatutest/internetist, vaid jagan Teiega oma teadmisi läbi piltide ja lisan juurde lihtsa jutu. Kuna paljud blogikülastajad on rohkemal või vähemal määral seotud just käsitööga, siis panen kirja ka käsitöö ülespildisamiseks mõningaid nõuandeid, kuidas just mina seda teen.

part

@90mm, ISO160, f2.8, säri 1/250.

Minust endast nii palju, et olen Canon`i kasutaja ja põhilisteks objektiivideks on macro ja teleoptika. Lainurk leiab minu käes väga harva kasutust, pigem talvisel ajal toas, kui on vaja kiiremas korras mõni käsitööese üles pildistada ja sobivat ilma ei ole enam aega oodata. Objektiivid on kõik valgusjõulised, st et objektiivile on peale märgitud nt F2.8 (nagu minul) või mõni muu väike number (nt 1.2; 1.4; 1.8 jne). Lisaks on mul ka hulk abivahendeid nagu lisavälk, statiiv, peegeldi (reflektor), kaugjuhtimispult jms. Piltide korrigeerimiseks kasutan programmi Photoshop Elements 8. Käekirjaks on kujunenud heledad toonid ja lahtine ava st et vaid väike osa pildist on terav, ülejäänud on udune.

Igal juhul võtan ma väljakutse vastu ja panen edaspidi kirja mõninga näpunäited ja soovitused, kuidas mina pilti teen, mis ei pruugi küll olla absoluutne tõda, aga keegi, kes käib mööda sama rada võib nii mõndagi kasulikku teada saada. Pildistamise käekiri kujuneb igaühel aastatejooksul ja kui põhitõed on selged on juba lihtne teistest eristuda või teistega sarnaneda :). Ise saan ma sellest samamoodi kasu, kuna illustreerimiseks on ju uusi pilte vaja ning üks pildiidee tahab juba ammu teostuseni jõudmist.

Lisa kommentaar

